Saturday, May 08, 2010

.: AkU tAk KiSaH :.

memang itu lah sebenarnye sikap aku..sebab aku tak suka orang nak amik kisah hal aku..kan bagus kalau camtu, aman sket. hanya certain2 benda yang boleh buat aku ambil kisah..biasanya benda2 yang boleh buat aku marah adalah..

frankly im a ortodok? patriotic type..bila cakap pasal sejarah, paling ku benci bila ada yang memperkotak katikkan bangsa sendiri..aku admit aku antara yang malas nak tengok cite melayu kat wayang..bukan cite melayu je..semua cite2 blocbuster pun aku jarang tengok kat wayang nun..alasan aku senang aje..raya nnt keluar lah..n aku paling benci dengar jawapan haprak cakap "buat rugi je tengok cite melayu, itu tak logi..itu tak betul..blah blah blah.."(kalau ikutkan darah muda ni aku lempang je..hakhakhak) jadi tak perlulah nak kutuk2..kalau tak suka cakap aja tak ada duit nak beli tiket..jawapan yang mudah dan tidak menghina..walaupun diri akan rasa terhina..

and then, paling tak suka bila orang raise issue politics..dengan rasa hormat dan bangga, aku nak bgtau aku ORANG KUAT PENYOKONG KERAJAAN!!! so korang nak kesah ke?nak beli undi aku?kadang2 yang pelik nye bila ada pihak pembangkang keluarkan issue itu tak boleh..itu tak betul..kan ke lebih baik jika dia keluarkan issue..lebih baik buat begini..lagi hebat kalau buat begitu..abes senang sangat lah keje pembangkang..kite buat, dia bangkang..kite buat, dia bangkang..bangkang la ko sampai terkangkang..

then issue compare mengcompare..ada sesetengah pihak suka compare dengan nada sinis..ini termasuklah mak aku sendiri..aku tak salahkan mereka sebab mereka bukan ambil ijazah psikologi..tapi berpada2 dan waspada lah ketika berkata2..tak semua orang itu sempurna kan..

owh nnt sambung lagi..ada keje urgent nak buat..

No comments: