Tuesday, September 01, 2009

.: sEmALaM yAnG iNdAh :.

semalam im altogether with daddy and alang and mar went back to pilah (plan nye la)
mula2 kami menghabiskan masa di muzium negeri sbb ada pameran keganasan komunis yang terhampeh di dunia..

bahkan as wat daddy said
"banner ngan bunting je lagi mahal tempah dari exhibit dalam museum ni"
and wat im going to say is..
"u're totally really right sweetie pie"
tapi kami hanya membuat mimik teruja..almaklumla nk merdeka.

pastu kami ke muzium adat di kuala klawang..
sangat puas hati dan muzium itu sgt cozy serta exclusive..walaupun dari luar nampak lopek lama..

then kami memecut terus ke muzium istana lama sri menanti..
bergambar sakan sambil memanjat tangga2 ke pintu bahagia kayu tak berpaku tu..
dah macam raja aku rasa..hehe

:: antara pic yg terdapat dlm ppc aku::

~di seri menanti~










~di muzium adat~








pas abes merayau dlm muzium adat baru aku pasan yang menyambut kami melalui lcd screen itu adalah childhood friend of mine..FARAH..hehehe

here she is..






sblm itu we all ke tanjung ipoh membeli juadah berbuka..
macam biasa lah..kalau dah negeri 9 mustila masak lemak bermaharaja lela..
ada daging salai ngan rebung..ada sambal masak tempoyak..ada rendang ayang kampung ngan daun puding..ada masak lemak cili api itik (direquest oleh daddy)
kat kampung wan masak gulai keladi..

alaaa aku lupe nak ambik gambar nye..

semuanye sungguh yummy sllrrrpppp!! mar tambah 2 kali..alang 3 kali n aku sekali..
daddy???kem salam la nak tambah..hehehe
perutnye slim..

tu jela cite merdeka ku..(gambar nye jap agi ekk)

owh before its too late..
selamat hari merdeka too all fellow friends yang tercantik sekalian..
aku and daddy pula nak celebrate anniversary kami arini..
hik hik!!!

aku cinta kamu daddy..kamu baikk bangat pada aku...
walaupun kita dah lama kenal tapi kebaikan kamu tetap ngak pernah berubah..
jika benar kamu sudah lama cintai aku..
ngapa ngak ngomong dari 11 tahun lepas dong??hakhak
lekas2 la masukk meminang.. (intonasi mcm 3 abdul)

Happy Anniversary Daddy..

to daddy "my dearest silent reader"
p/s-daddy, mcm2 org ckp psl mummy..tapi daddy senyum je.. so kalau ditakdirkan mummy tak ada..daddy boleh filemkan kisah mummy kan?kan?kan? takpe la kan sayang, "dah dapat gading bertuah tanduk tidak berguna lagi..sob..sob.."(sambil mengangkat2 tangan gaya karam singh walia) cewahh!!aku pun dah dapat gading dah ni..hehehe CELEBRATE!

eit! malam ni kite banje awak tgk wayang..pastu awak banje kite handbag ngan kasut ngan rantai hehehhehe :p

1 comment:

sharing-my-life-with-you said...

jeles x dpt ikotttt... mane gmbr muzium negeri yg ko kate sekangkang kera tu?