Thursday, October 07, 2010

.: EnTrY UnTuK BaKaL TuNaNgAn OrAnG :.

weekend ni aku dah ada plan to go to uya's engagement
Alhamdulillah..semoga jodoh uya n Nazim hingga ke akhir hayat.
jangan miang2 tak lama lagi dah nak kawen.. ngehehe :))

aku n uya berkongsi cerita yang berlainan tetapi nasib yang agak sama
cinta yang dulu dibina lama tapi tak kekal lama
dua2 ada masalah yang tersediri..
tetapi pangkalnya masih sama..kami tak faham kenapa boleh jadi mcm ni..

tadi uya YM aku..
uya bagitau ex dia nak kahwin bulan 11..dia tersentak masa 1st time tahu
aku pun sama jugak..
mungkin sentak yang sama aku tahu masa ex aku kahwin dulu..
so aku boleh predict perasaan tu..
tapi sebab aku ni taknak tambah kesedihan uya aku buat lawak bangang macam biasa
sesungguhnya isu ni buat aku teringat masa dulu, waktu aku dalam keadaan tu..
tuhan saje yang maha mengetahui

uya tanye.."dorang ni senang2 je kawen, dorang ni sayang kita tak b?"
aku cakap "dorang patut kena baling taik lombu (bahasa nogori aku dah kuar)"
aku saja buat lawak bodoh sebab aku taknak uya sedih..lagi 3 ari je kot nak jadi tunangan orang
kang aku mekap ko tak jadi cantik sebab muka ko sedih-dengar nasihat aku ni!!

uya jugak pernah tanye aku "kenapa idup diaorang ni macam blessed je..bahagia je. padahal dorang buat kita macam ni.."
dulu aku cakap tak tahu..tapi sekarang aku dah ada jawapan..

memang dorang dah teramat lukakan hati kita, tapi dorang tetap bahagia sebab jauh dalam lubuk hati kite walaupun kite bengang n benci sebenarnya kite tetap mendoakan kebahagiaan dorang..tu pasal dorang nye life happy je..

sroottt... the end..

7 comments:

Byzura Mj (By) said...

sroooooooooooot sedih... thanks b!! leleh airmata aku baca. siot la lu!!! hehehehe. luv u beb ever n ever!!

C!kpuanmuda® said...

benci entry nih! :'(

Baby Gina said...

poyonye cik by...hahaha

CPM nape ko menci entry haku??

C!kpuanmuda® said...

ye la.. sedih la ko tulis gitu.. :(

Baby Gina said...

memang sodih dowh..
sib baik nak kawen dah kami org ni..hehehe

Lynda said...

aku lambat sedih

Baby Gina said...

lynn..jgn sedihlah..ni kan semua urusan tuhan..kit atak tahu pun ape yg dirancang..mungkin ko ada jodoh yang lebih canggih dari kiteorng semua..its just a matter of time..no worries ok!!